Programos
1970-01-01

Programos

 

IKIMOKYKLINIS UGDYMAS nuo 1 iki 5/6 m.:

 

  • ankstyvasis ugdymas (1–3 m.): kokybiška globa ir ugdymas, lemiantys sėkmingą vystymosi raidą; šeimos ir pedagogų bendradarbiavimas; sveikatos saugumas ir globa; kalbinės veiklos raiška ir plėtotė; socializacija artimiausioje aplinkoje.

 

  • ikimokyklinis ugdymas (3–5/6 m.): visų vaiko kompetencijų, lemiančių asmenybės brandą, puoselėjimas; saugios aplinkos kūrimas ugdymo tikslams įgyvendinti; asmenybės individualių poreikių plėtojimas meninėje-etninėje veikloje, bendravimas ir bendradarbiavimas su šeima siekiant ugdymo partnerystės.

 

Ikimokyklinio ugdymo turinį reglamentuoja Anykščių vaikų lopšelio-darželio „Spindulėlis“ ikimokyklinio ugdymo programa, parengta įstaigos pedagogų.

 

Tikslas:

Atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės tendencijas, kurti sąlygas, padedančias vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat etninės, socialinius bei pažintinius poreikius.

 

Uždaviniai:

1. Saugoti ir stiprinti vaiko fizinę, psichinę sveikatą, užtikrinti saugumą, padėti adaptuotis naujoje ugdymo(si) aplinkoje, tenkinti aktyvumo ir judėjimo poreikį.

2. Plėsti supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudarant galimybes patirti pažinimo džiaugsmą, atrasti ir perimti įvairius pasaulio pažinimo būdus.

3. Ugdyti vaiko kūrybiškumą, žadinti teigiamą nuostatą meninei veiklai, skatinti išgyventi kūrybinį džiaugsmą, pasitenkinimą, sėkmės jausmą.

4. Palaikyti ir skatinti vaiko norą bendrauti su bendraamžiais ir suaugusiais, turtinti ir plėtoti sociokultūrinę jo patirtį.

5. Sudaryti sąlygas, kalbėjimo-komunikavimo įgūdžių formavimuisi, kalbinės patirties įgijimui, kalbos jausmo, intuicijos atsiradimui ir plėtojimui.

Ikimokyklinio ugdymo programą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo mokytojai, meninio ugdymo mokytojai, organizuojantys šokio ir muzikos valandėles, neformaliojo ugdumo mokytojai, organizuojantys integruotas jogos, sveikatos/maudymosi baseine, IT bei futbolo valandėles bei visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, organizuojanti integruotas sveikatinančias veiklas.

 

PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS nuo 56/7 m.: .siekiama atliepti 5–6 metų vaikų interesus, puoselėti jų gerovę ir tenkinti kiekvieno vaiko individualius, savitus poreikius bei galimybes. Įgyvendinant Programą svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas, nes taip sudaromos vaikams ugdytis visas programoje numatytas kompetencijas.

Priešmokyklinio ugdymo turinį reglamentuoja Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa, priešmokyklinio ugdymo standartas, priešmokyklinio ugdymo priemonės samprata, priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro.

Tikslas:

Atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, galias, ugdymo poreikius, vadovaujantis humanistinėmis, demokratinėmis vertybėmis, užtikrinti palankias asmenybės raidos ir ugdymo sąlygas, padėti pasirengti sėkmingai pradėti mokytis mokykloje.

Uždaviniai:

1. atpažinti kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, kylančius iš asmenybės raidos tarpsnio, individualių raidos ypatumų, prigimtinių gebėjimų visumos ir sociokultūrinės aplinkos;

2. į vaiką ir jo vertybių ugdymą orientuotame, integraliame ugdymo procese tikslingai taikyti vaiko ir mokytojo sąveika grindžiamus mokymo(si) metodus, priemones;

3. organizuoti ugdymą derinant kryptingą mokytojo ir spontanišką vaiko veiklą, taikant patirtinio mokymo(si) metodus (projektus, tyrinėjimus, eksperimentavimą, pažintines išvykas, diskusijas ir kt.), pripažįstant žaidimą ir kasdienį vaiko gyvenimą grupėje kaip neatsiejamą ugdymo dalį;

4. sukurti 5–6 m. amžiaus vaikų ugdymui pritaikytą ir mokymąsi stimuliuojančią aplinką;

5. siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko mokymosi sėkmę, sudaryti galimybę vaikams skirtingais būdais pademonstruoti pasiekimus bei daromą pažangą ir juos sistemingai fiksuoti, dokumentuoti, analizuoti, vertinti ir aptarti su tėvais (globėjais) ir kitais su vaiko ugdymu susijusiais asmenimis;

6. kurti ir plėtoti pasitikėjimu ir pagarba, aktyvia partneryste grindžiamą tikslingą bendradarbiavimą su tėvais (globėjais), švietimo pagalbos specialistais, pradinio ugdymo mokytojais ir kitais švietimo paslaugų tiekėjais.

Priešmokyklinio ugdymo programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo mokytojai, meninio ugdymo mokytojai, organizuojantys šokio ir muzikos valandėles, neformaliojo ugdumo mokytojai, organizuojantys integruotas jogos, sveikatos/maudymosi baseine, IT bei futbolo valandėles bei visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, organizuojanti integruotas sveikatinančias veiklas.

 

Bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo rekomendacijos
Įsakymas BP patvirtinimas
Bendroji priešmokyklinio ugdymo programa
Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas
Anykščių vaikų lopšelio-darželio "Spindulėlis" ikimokyklinio ugdymo programa
Nuorodos